hij hem

hij hem
Nu in de winkel

zaterdag 30 april 2005

Apeldoorn here we come

Woensdag in Apeldoorn de presentatie van Per saldo aan Henk van der Ent.

Een mooie avond met veel toespraken en dwarsfluit. Peter ten Hoor en ik verbaasden ons erover dat dit pas de eerste echte presentatie was van een boek van Van der Ent. Al die dichtbundels, romans en essays zijn zomaar op de markt gegooid. Voor Peter en mij is de enige reden om boeken uit te geven de presentatie (eten vooraf, drinken achteraf).
Van der Ent heeft een prachtige roman geschreven die verder gaat waar De nacht der Girondijnen van Presser ophoudt. De beste toespraak die avond kwam van Wam de Moor, die Per saldo een plaats gaf binnen de oorlogsliteratuur.

Henk van der Ent was onder de indruk van alle lof die hij toegezwaaid kreeg na alle toespraken. Daarna moest hij signeren. Toen ik voor hem (en Peter en mij) later wat te drinken wilde halen, stuitte ik op een muur van ambtelijke roze krokodillen. Het was al tien uur, dus geen drank meer. De lichten gingen al snel uit en de beheerder kwam al een paar keer naar onze stand om mee te helpen de dozen te versjouwen.
Kortom ga nooit, maar dan ook nooit een presentatie geven in het Coda-gebouw in Apeldoorn.

Geen opmerkingen: