hij hem

hij hem
Nu in de winkel

zondag 7 augustus 2005

Tot de dood

Doeke wees me vorige week op een vreselijke foto in de Volkskrant over de ophanging in Iran van twee jongens. Een was zestien, de ander achttien. Hun misdaad was dat ze van elkaar hielden. Op internet vond ik foto's die nog akeliger waren. Soms zou je willen dat je mensen ter plekke kon vervloeken en zeker die rabiate religieuze rechters in Iran. Ik ben er direct voor om dat land ook maar binnen te vallen.
Ik zet maar een lief gedicht tegenover die barbarij. Meer kan ik ook niet.


Tot de dood

Hier, neem mijn lichaam
ik neem je lijf omarm het
liefkoos het tot de ochtend
tel de dagen tot het donker
ik streel je slanke hals
zoen je huid je haar.
We hebben geen grote woorden
nodig alleen elkaar herhaalbaar
zoals liefde zijn kan.
We zijn zacht oneindig zacht
en elke nacht je vingers
op mijn vel gevaarlijk
teder oneindig gevaarlijk.
We zijn licht als lucht
de wind door ons haar
we zijn elkaar alleen elkaar.




4 opmerkingen:

Anoniem zei

Binnenvallen? En dan moet het homovriendelijke Amerika zeker de leiding nemen?

coen zei

Niemand anders doet wat.

Anoniem zei

© RTLNieuws.nl 08-08-2005 20:13

Zomerkamp: hoe word ik hetero?
Geen voetbalkamp of zeilkamp, maar hetero-kamp. Speciaal bedoeld voor homoseksuele kinderen.

Zomerkamp voor homo's
[Genezen]
In het AMERIKAANSE Tennessee krijgen homoseksuele jongeren les in hoe ze hetero moeten worden. Tientallen kinderen zijn hier al naar toegestuurd, om te bidden en via bijbel-studie en therapie te genezen. Love in Action, zoals deze opleiding tot hetero heet, is het idee van dominee John Smid.

Smid was zelf twintig jaar geleden ook homo. Inmiddels is hij getrouwd met een vrouw. Deelnemers worden van de buitenwereld afgesloten en vervolgens bestookt met bijbel-les en therapie. Elkaar aanraken of strakke shirts dragen is verboden. Conservatieve christenen geloven heilig in de stoomcursus.

coen zei

Heb ik ook gezien, maar tegelijktertijd is de VS ook het land waar komische tv-series gemaakt worden met homo's en lesbiënnes in de hoofdrol, het land waar je kunt kiezen voor een gay burgemeester, het land waar je in vrijheid mag betogen, het land waar je op tv, in boeken en op straat mag zijn wie je bent.