hij hem

hij hem
Nu in de winkel

donderdag 23 maart 2006

Boekenweek 4

Opgetreden vanavond tijdens het Flauwecult-festival. Vreselijke avond. Ik had gedacht dat het een leuke afwisselende avond zou worden met muziek (De Kift), cabaretiers en dichters. Dat de dichters moesten optreden voor 5 consumptiebonnen had me al moeten waarschuwen, maar ja, sommige festivals hebben weinig geld en dan zeg je gewoon toe. Ik vraag ook wel eens mensen om iets te doen voor weinig geld en dan moet je niet lullig doen als jezelf eens wordt gevraagd voor zo goed als niets.
Ik was al voor half negen in Simplon, waar niemand van de organisatie je stond op te wachten. Moest me voorstellen en de man achter de kassa, die me gemaild had, stuurde me naar boven waar ik mijn consumptiebonnen kon afhalen aan een tafel. Naar boven, opnieuw je naam zeggen, vijf muntjes gekregen en toen verder niets. Niemand die zich voorstelt van de organisatie, niemand die je voorstelt aan de presentatrice, niks, nada.
Aan de bar Hubert Klaver en Willem Groenewegen die ook al enigszins verwonderd waren. De eerste stond pas op het rooster voor een optreden rond middernacht. Willem mocht met Melle Hijlkema als eerste dichtblokje optreden. Ik kwam er toen achter dat er een kleine en een grote zaal was. Dus niks samen optreden met De Kift.
De band in de kleine zaal speelde en speelde maar en omdat de cabaretier in het tweede blok ziek was, mochten ze nog meer spelen, zoveel dat het repertoire op was en ze maar aan een herhaling van eerder gespeelde nummers begonnen. Het tweede dichtblokje begon eindelijk. Omdat De Kift al in de grote zaal begonnen was, stond er in de kleine zaal bijna niemand meer. Dichteres Maria Jager las een verhaal voor en daarna mocht ik nog. De presentatrice had geen idee wie ik was, de inleiding beperkte ze tot: 'Hier is Coen Peppelenbos. Zet hem op.' Als een blinde kip starend in een zwarte doos heb ik vervolgens vijf gedichten voorgedragen (voor elke consumptiebon één). Ik stapte van het podium af, werd ietwat meewarig nagekeken door het handjevol mensen in de zaal. Geen bedankje. Niemand van de organisatie die nog iets zegt. Afgedropen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Vroeger was het zeer zeker beter!

Anoniem zei

zeer klassieke organisatie. hadden ze ook niet iets met gemeentelijke subsidies?
de weeklezer