Goed, je hebt dus een redelijk prijzig reclamebureau uitgezocht en die jongens hebben echt leuk zitten brainen voor jouw kredietadviseurs. En na enkele sessies kwamen ze met het volgende: 'Zou het niet leuk zijn als we iemand lieten zien die helemaal geen krediet wil verstrekken?'
'Een soort Zeeuws meisje,' zegt die grappige veertiger die de reclame voor het botermerk 'geen cent teveel hoor' nog heeft meegemaakt, zo'n tien á twintig jaar geleden.
En de andere veertigers juichen. Ja, dat is een gouden idee en meteen bestellen ze een Zeeuwse kap bij de kostuumafdeling en huren ze Harrie van financiën in om wat bozig in de camera te kijken met zo'n ding op. Een leuke slogan erbij en deze reclame kan niet meer kapot.
En dan laten ze het weer door zo'n dyslecticus uittypen. Hoe zou Martin Dekker van Credion vanochtend gekeken hebben toen hij deze reclame zag in de bijlage 'Ondernemer' van het Dagblad van het Noorden?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten