hij hem

hij hem
Nu in de winkel

maandag 30 juni 2008

Hans Warren en Groningen

Oud-journalist Jacob Moerman komt er niet best vanaf in het nieuwe dagboekdeel van Hans Warren.
Om halfdrie zou Jacob Moerman (33) uit Groningen komen voor een interview. Hij arriveerde een half uur te vroeg, ik was nog niet voorbereid, daardoor ging het gesprek moeizaam en stug. Hij was zeker niet beroerd, maar ietwat duf, en ik heb nooit iemand met zulke lauwe zweetpootjes de hand gedrukt. Vies gewoon, het bleef plakken, ook bij het afscheid aan het perron.


Een jaartje later gaat de schrijver met zijn vriend Mario Molegraaf een dagje Groningen doen, maar ook het Gronings Museum krijgt er van langs:
Ik had tot nu toe een bezoek aan dat weerzinwekkende gebouw getorpedeerd. Het was nog erger dan ik vreesde, ik heb me anderhalf uur lopen ergeren. Je oog wordt overal beledigd en je dreigt te vallen op de cakewalk van de vloeren. Zonde van de bijzondere stukken die worden getoond. Weggegooide miljoenen.

Hans Warren - Geheim dagboek 1996-1998, uitgeverij Bert Bakker, €24,95

1 opmerking:

Anoniem zei

De familie Warren kwam oorspronkelijk uit Groningen. In de achttiende eeuw kom je ze vaak in Groningse bronnen tegen.