hij hem

hij hem
Nu in de winkel

woensdag 25 februari 2009

Lip Dub

Kwam ik er vanmiddag pas achter bij deze geweldige video dat er iets nieuws bestaat en dat is Lip Dub. Lip Dub, de term is geclaimd door de oprichter van Vimeo, is de verbeterde versie van Lip Sync. Je zingt dus niet mee met de cd, maar het geluid wordt achteraf toegevoegd zodat je acteertalenten iets meer tot ontplooiing kunnen komen evenals het camerawerk. Op Vimeo heb je inderdaad veel Lip Dub-filmpjes. (Wie mijn blog volgt via Hyves moet even overschakelen naar mijn gewone blog, want Hyves geeft de filmpjes niet door.)
Absolute ster is Jakob Lodwick die met zijn IPod meezingt en dan zichzelf filmt of laat filmen in trein, vliegtuig of bus.

Lip Dubbing: Crazy from Jakob Lodwick on Vimeo.
Er zijn echter wel meer mensen die zichzelf in de trein filmen:

Purpose - Lip Dub from Jeff Rabinak on Vimeo.
Maar het is ook gezellig om met je collega's een film te maken in de bioscoop

SeesmeetUp LipDub "La Carioca" from dzo77 on Vimeo.
Die clips in één take zijn erg fascinerend vind ik.

Lip Dub - Tambureddu HD from Leonardo Dalessandri on Vimeo.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Fraai!
Ik vind zelf die 1-takers ook erg fascinerend (zoals het eerder door jou gepubliceerde Thriller-filmpje (LIP DUB IUT SRC ROUEN 2008)

Aan jou is de clip 'Wannabe' van de Spice Girls vast ook zeer besteed (zie bijv. http://www.youtube.com/watch?v=M3wgaWAHo2Q&hl=nl).

coen zei

ja, goede clip.