hij hem

hij hem
Nu in de winkel

donderdag 28 mei 2009

Presentatie Lupko Ellen - Wraaktocht

Men had nog niet kunnen lezen dat Wraaktocht, de nieuwe thriller van Lupko Ellen, vier sterren had gekregen in de Detective- en Thrillergids van Vrij Nederland en toch was toet Groningen op een voetbalavond afgekomen op de presentatie van datzelfde boek. Ik kwam enigszins te laat binnen (maar gelukkig hoorde men in de kelder van Selexyz Scholtens mijn driftig tikken op het raam) en zag slechts een deel van het interview van Anton Brand met de auteur uit Warffum, terwijl op de achterste rij een dame het plestik van enkele woordenboeken Spaans-Nederlands met haar nagels doorboorde.
Uitgever Anton Scheepstra overhandigde daarna het eerste exemplaar dat door Lupko Ellen meteen werd doorgegeven aan een goede vriendin en meelezer. Toet Groningen kon toen aan de drank met hapjes en Ellen begon aan een onafzienbare rij handtekeningenjagers. Vooraf had hij zich nog bij voorbaat verontschuldigd: zijn grootste angst was namelijk dat hij de namen van degenen die voor hem stonden vergeten was. Zeer herkenbaar.








Presentatie Wraaktocht van Lupko Ellen from Coen Peppelenbos on Vimeo.

2 opmerkingen:

Marcel zei

Wraaktocht is wat mij betreft de beste Nederlandse thriller die in 2009 verscheen (tot nu toe). Dit is voor het eerst dat ik bewegende beelden van de schrijver zie. Altijd leuk.

P.S. Mooie weblog. Ik mis alleen een zoekveldje. Of kijk ik daar overheen?

Marcel

coen zei

@ Marcel: je kijkt er overheen. Linksboven.