hij hem

hij hem
Nu in de winkel

donderdag 4 juni 2009

NHL: Boeken die wij weggooien

Vandaag mijn padvindersplicht weer gedaan door 37 dozen vol boeken van de sectie Nederlands en 4 van de sectie Duits te verhuizen van de ene kant van Leeuwarden naar de andere. Niet zoals ik eerst van plan was per fiets, maar met de auto omdat Annet Kouwen zo vriendelijk was om twee keer heen en weer te rijden. Daarna alles weer naar de tweede verdieping gebracht (samen met een aardige conciërge) alwaar het allemaal te koop is voor onze studenten. Ik heb er zelf nog een paar Vestijkjes tussenuit gevist alsmede het Verzameld werk van Nijhoff en Marsman. Er is nog genoeg over. Boeken 20 cent, tijdschriften 10 cent. Allemaal gered van de afvalcontainer.
Een kleine impressie van de inhoud van de dozen (klik op het plaatje voor een vergroting).




















7 opmerkingen:

Marjan zei

Hee zeg! Jij zei dat die interessante Evelyn Waugh naar de papierversnipperaar was verdwenen, maar hij ligt daar gewoon in doos 5!

coen zei

@ Marjan: dat komt omdat wij Waugh weer uit de weggooicontainer van Engels hebben gehaald en maar in één van onze dozen hebben gestopt.

Anoniem zei

Dit is een goede boekendaad. Zaten er nog kattenboeken tussen?
Giny

Marjan zei

He, wat fijn. Mijn dag fleurt er van op.

Julliëtte zei

Sing sing was niet te krijgen,Coen...

July zei

Er zijn gelukkig ook mannen die niet van ongedierte houden.

Bert van Weenen zei

Welke auteurs zouden er nou toch allemaal in die laatste doos vol dichtbundels zitten, vraag ik me af... Zo jammer voor Wiel Kusters dat studenten hem niet meer in de bibliotheek van NHL tegenkomen. :-(