hij hem

hij hem
Nu in de winkel

maandag 24 augustus 2009

Arriva treitert mensen op weg naar Delfsail

Kielhalen moest men de figuur die verantwoordelijk was voor de dienstregeling tussen Groningen en Delfzijl. Zowel gisteren als vandaag propvolle treinen. Dat je er de eerste dag door overvallen wordt, oké daar kan ik inkomen, maar dat je ook op zondag te weinig materieel inzet en zelfs op maandag het lef hebt om maar met één treinstel te gaan rijden, terwijl er horden bejaarden richting Delfzijl gingen, die wankel in de gangpaden moesten blijven staan. Je hoort de opmerkingen over de provincie van mensen die er al een reis door het land op hebben zitten en je schaamt je kapot voor de manier waarop wij mensen menen te moeten vervoeren. De conducteurs (op elk perron één, dus men wist dat er iets gaande was) en de machinist krijgen natuurlijk alle scheldpartijen over zich heen. Dat is jammer. Ze zouden de verantwoordelijke man of vrouw per direct moeten ontslaan wegens gebrek aan inzicht en capaciteit. Zie filmpje.

Arriva treitert mensen op weg naar Delfsail from Coen Peppelenbos on Vimeo.

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Tja, de vrije marktwerking. Als geld verdienen op de eerste plaats komt voor een vervoersbedrijf is het verplaatsen van reizigers slechts een bijkomend probleem. Schande!


Kees G

Anoniem zei

Tja, inderdaad heel vervelend voor de mensen, maar hieruit blijkt ook maar weer hoe er in Den Haag tegen het Noorden wordt aangekeken. Arriva kan er natuurlijk helemaal niets aan doen, dat er maar een enkelspoor naar Delfzijl loopt. Langere treinen inzetten is ook geen optie, ze komen dan in de problemen op station Loppersum en Appingedam. De treinen zijn dan te lang, en kunnen elkaar niet passeren, omdat de wissels te dicht op elkaar liggen. Dus Den Haag: geeft geld uit onze aardgaspot, zodat wij onze infrastructuur beter kunnen maken.

coen zei

@ Anoniem: nonsens. Met gemak kunnen er drie treinstellen achter elkaar over het spoor. Kwestie van logistiek en willen. Den Haag heeft er niets mee te maken.

Menno47 zei

In het vervolg dubbeldekkers van de NS met een diesellok ervoor/erachter

Anoniem zei

Verschrikkelijk om te zien als Delfzijlster zijnde. En inderdaad, met gemak kunnen er 3/4/5 treinstellen rijden op dit traject. Ook eens met de eerste spreker, door de marktwerking is de vroegere core-business, het (netjes) vervoeren van mensen, een bijzaak geworden. Letterlijk alles in Nederland is erop gericht winst te maken, met het Noorden als achtergeschoven kindje.

Johan zei

Het heeft inderdaad te maken met de krappe infrastuktuur. Maximaal 8 bakken, 2x3 + 1x2 is 3 stellen, meer kan niet. De loze opmerking over dubbeldekkers van NSR met dieseltractie voor- en achterop slaat natuurlijk nergens op omdat je dan ver boven de toegestane lengte komt. Maar ja, er zijn nu eenmaal mensen bij wie anderen het nooit goed kunnen doen, ook al doen die mensen dag in dag uit hun stinkende best om werk goed te doen en daarmee bedoel ik de machinisten, de stewards en de verkeersleiders van Arriva.

coen zei

@ Johan: was het maar zo dat ze drie of desnoods twee treinstellen inzetten. Eén! Dat is geen verkeersleider, dat is een misdadiger.

Anoniem zei

Ach ja en natuurlijk met opzet gedaan, logisch

coen zei

@ anoniem: als je weet dat er duizenden mensen vertrekken op dag drie (!) van Delfsail en je zet 1 treinstel in dan is dat inderdaad met opzet.