hij hem

hij hem
Nu in de winkel

zaterdag 29 augustus 2009

Geen Peppelenbos in de bieb in Raalte

Was vanmiddag in de bieb in Raalte. Die zit in het Kulturhus. Het Kulturhus was open, de bieb was dicht. Ik kon dus niet kijken of mijn eigen boek aanwezig was in de bibliotheek. Ja, ik ben zo'n schrijver die af en toe in boekhandels en bibliotheken kijkt of hij er staat.
Gelukkig kon ik digitaal de bibliotheek wel in. Volgens de catalogus ben ik geheel afwezig in de bibliotheek.

Daar word ik toch wel licht bedroefd van. Volgens Literatuurplein ben ik de enige schrijver die in Raalte geboren ben. Maar geen boek in de bieb. Niet de roman Victorie die voor een deel in Heino en Raalte speelt, niet mijn dichtbundel Sing Sing, niks.
In de hele provincie Overijssel zijn acht exemplaren te vinden van Victorie(waarvan er twee zijn uitgeleend).

Om mezelf maar te citeren 'Wie in deze streek naar kunst zoekt, moet lang zoeken.'

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Toch raar.
Giny

gerb. zei

Nee, helemaal niet raar. Hou toch op Coen, om in je geboorteplaats naar erkenning of herkenning te zoeken. Daar zijn geboorteplaatsen niet voor, verre van zelfs... Weten zij veel, daar bij de bibliotheek of in de plaatselijke boekhandel?

coen zei

@ gerb.: gelukkig heeft de plaatselijke boekhandel (daar is er één van) wel twee exemplaren van mijn boek op de plank.

Krist Ensing zei

Door een collega-bibliothecaris werd ik getipt op dit bericht op je weblog. Het is inderdaad jammer dat we van een Raalter schrijver geen boeken in onze bibliotheek aanwezig hebben. Daarom heb ik als bibliothecaris van de bibliotheek Raalte zowel de dichtbundel Sing Sing als de roman Victorie aangeschaft voor de bibliotheek Raalte en de roman ook voor de bibliotheek Heino. Zo kunnen Raaltenaren in de bibliotheek binnenkort weer genieten van literatuur van eigen bodem.

Krist Ensing,
bibliotheek Raalte

coen zei

Ha Krist Ensing,
Dat maakt mijn dag weer helemaal goed! Veel dank.