hij hem

hij hem
Nu in de winkel

maandag 10 mei 2010

Bernard Dewulf wint Libris Literatuur Prijs

Kleine dagen van de Vlaming Bernard Dewulf heeft vanavond tegen ieders verwachting in de Libris Literatuur Prijs gewonnen. Wat mij betreft een volstrekt onbegrijpelijke keuze, zie mijn recensie op tzum.info.
De laatste zin van die recensie luidt: 'Mocht Dewulf straks toch de Libris Literatuur Prijs mee mogen nemen, dan zou dat een grote vergissing zijn.' Net zo'n grote vergissing als eertijds de AKO-literatuurprijs aan Brigitte Raskin. Maar desalniettemin: gefeliciteerd.


4 opmerkingen:

Stormblast1953 zei

We moeten bij de onderste beginnen????

coen zei

Nee, mijn volgorde is echt de beste volgorde.

Rein Swart zei

vorig jaar oktober: de debutantenprijs werd gewonnen door degene die ik helemaal onder aan had geplaatst: ricus van de coevering met sneeuweieren die niet te eten waren; ik stond perplex. (overigens vind ik de gouden voor nooteboom wel een goede keuze. recensie binnenkort op www.literairnederland.nl. ja, coen ik maak wat reclame)

Rein Swart zei

gouden is inderdaad een uil