hij hem

hij hem
Nu in de winkel

donderdag 6 mei 2010

Het Zuidelijk Toneel met Analemma

Vanavond met Alfred naar locatietheater geweest. We moesten ons verzamelen in de Stadsschouwburg en van daaruit liepen we naar de Hema in de Herestraat.
Op de eerste verdieping van de Hema bestaat na de verbouwing de hele gevel uit glas en je kijkt dus direct op de Herestraat en het winkelend publiek. Ik zal de inhoud van het stuk niet verklappen voor de mensen die nog gaan kijken, maar de spelers lopen en staan gewoon tussen de andere mensen. Je weet soms niet wie acteur is en wie passant. Met koptelefoons stonden we allemaal naar beneden te kijken, terwijl mensen op straat soms verbaasd naar boven keken.
Ik heb enorm genoten. Misschien omdat de meeste acteurs jong waren en naturel speelden zonder teveel toneelachtig gedoe. Het plezier spat van de voorstelling af en dat slaat over op het publiek. Intussen doet iedereen gewoon zijn boodschappen, lopen de stadswachten hun normale rondjes, loopt er een man met ontstopper langs die geen acteur blijkt te zijn en zijn de acteurs zo alledaags dat ze niet opvallen in het straatbeeld. Na drie kwartier was alles voorbij. Verrassend leuke voorstelling op een bijzondere plek. Voor mensen die elders nog de kans krijgen: doen!

Het Zuidelijk Toneel speelt Analemma. Regie Matthijs Rümke.

5 opmerkingen:

Stormblast1953 zei

Als ik naar die laatste foto kijk, zie ik dat Maja de Bij er ook was.

Stormblast1953 zei

Even serieus Coen, leuk verslag van een zeer verrassende voorstelling.
Jammer dat daar geen bruggen zijn!!!

Stormblast1953 zei

Ik vond er nog iets over!!
http://www.flickr.com/photos/eworm/4587008407/

coen zei

@ Stormblast: grappig. Heb eworm niet gezien.

Karel ten Haaf zei

Anal Emma? Misschien moet ik ook maar even gaan kijken.