hij hem

hij hem
Nu in de winkel

zaterdag 22 mei 2010

Sieger MG wint prijs en wat gaat hij ermee doen?

Afgelopen dinsdag won Sieger MG de Tine Clevering-Meijer Prijs (waarvoor ondergetekende ook genomineerd was). Behalve op enkele weblogs is er nauwelijks aandacht besteed aan de prijs, wat toch wel vreemd is voor een prijs van €5.000,-. Juryleden Ronald Ohlsen en Herman Sandman waren afwezig. De laatste is ongetwijfeld degene geweest die het bericht op de site van de Groninger Gezinsbode heeft gezet. In de papieren versie kon ik het bericht niet terug vinden (maar zo keek ik ooit ook over een bericht van mij heen, het kan er dus wel degelijk in hebben gestaan). In het Dagblad van het Noorden tot nu toe ook niets (volgens mij).

De prijswinnaar heeft inmiddels al laten doorschemeren wat hij met het geld gaat doen:
Met deze prijs, zie ik eindelijk een mogelijkheid om een beetje tijd en ruimte te maken in mijn drukke, gefragmenteerde bestaan. Zo ben ik van plan om een deel van de prijs in te zetten om mijn verhalenbundel te realiseren. Een tweetal verhalen zijn al gepubliceerd, een stuk of vijf staan in de grondverf en de verhaallijnen voor de andere twintig zijn uitgedacht. Nu de uitvoering nog! De mogelijkheid is daar! Ook wil ik een deel besteden voor de aanschaf van bijvoorbeeld een animatie-laser, zodat ik de nachtelijke skyline van Groningen kleur kan geven met een gedicht.
Lees meer over de plannen van Sieger op zijn blog.
(foto: Giny Backers)

Geen opmerkingen: