hij hem

hij hem
Nu in de winkel

woensdag 29 juni 2011

Nieuw beeldmerk Fries Museum

In 2013 gaat het nieuwe Fries Museum pas open, maar het nieuwe beeldmerk is vandaag al onthuld. Het woordje ús springt er in het rood uit.
Us is de rode draad en de verbindende factor tussen Fries en Museum. Het Fries Museum gaat over Friesland en de Friezen. ‘Wij willen het Fries Museum in de harten en de hoofden van de Friezen brengen. Het museum staat voor de typisch Friese waarden: stoer, authentiek, eerlijk, eigenzinnig, no-nonsense en open. Wij vertellen het verhaal van Friesland en de Friezen’, aldus algemeen directeur Saskia Bak.
Saskia Bak doet het uitstekend in Friesland en zij heeft al veel voor elkaar gekregen, terwijl we hier in Groningen maar doormodderen. Elke week zie ik Leeuwarden dat daar iets moois verrijst op dat akelige Zaailand dat nu gelukkig kleiner wordt. Lang leve Saskia Bak en lang leve het Fries Museum.
Dat gezegd hebbende: wat een lelijke letters in dat logo! Bovendien doet die hoekige S me erg aan een halve swastika denken. Ik zie het elke keer weer. Kan er echt geen andere letter komen?

2 opmerkingen:

Harry Perton zei

Desgewenst kunnen de letters MEM ook nog groen worden gezet. :-)

Gekheid op een stokje, dit is toch een heel andere benadering dan die van het Gronings Museum, dat vooral met de rug naar de regio staat en dat daarom ook zeer onderpresteert op het aantrekken van bezoekers uit de provincie zelf.

Ben benieuwd welke benadering op den duur het meest loont.

coen zei

Het Fries Museum doet inderdaad veel meer met de regio. Is ook laagdrempeliger denk ik, al zou ik niet kunnen uitleggen waar dat door komt.