hij hem

hij hem
Nu in de winkel

woensdag 16 november 2011

Oma

Dit is zo'n foto waar niemand goed op staat. Als we die tegenwoordig zouden nemen, zouden we zeggen: wissen. In 1974 had je nog gewoon rolletjes van 12 of 24 die er een heel jaar over deden om volgeschoten te worden. Daarom bestaat vroeger uit louter hoogtepunten. Geboorte, verjaardag, verjaardag, trouwdag, kerst.
In oude fotoalbums gaat de tijd sneller. Als je twee bladzijden omslaat ben je drie jaar verder.
Deze foto kent een onderschrift in mijn moeders handschrift (mijn moeder zit helemaal links). '17 Mei 1974 Opa en Oma 35 jr. getrouwd. Eten bij Hotel de Zwaan'. Dure tent: Hotel de Zwaan. Daar hebben we daarna nooit weer gegeten.
Een paar bladzijden verder zijn ze alweer 40 jaar getrouwd. Ronde getallen moet je vieren. Vandaag zou mijn oma 100 zijn geworden. Haar twee dochters gaan het een beetje vieren met z'n tweeën. Ik hoop dat ze niet aan de lijn denken en dat ze allebei een gebakje nemen. En aan het eind van de middag een glas wijn.

5 opmerkingen:

CVB zei

Ik ken jou noch iemand anders op de foto, maar toch ontroert het me. Wellicht omdat het een tijdsperiode weergeeft die nooit meer terugkomt (en die ik ook niet heb meegemaakt).

Anoniem zei

Eigenlijk moeten ze een glaasje advocaat nemen.

Annet

Bert Bevers zei

Leuk stukje, Coen!

Anoniem zei

en toch...ìk vind het een leuke foto!!!!

Anoniem zei

ik eigenlijk ook hoor!!!
je tante < rechts op de foto >