Ik heb het woord niet bedacht, maar bij het station heb je een bewaakte fietsenstalling en een onbewaakte 'fietsflat'. Ik zet mijn fiets altijd op de eerste verdieping van de fietsflat. Meer verdiepingen zijn er niet. Alles wat je hoger neer zet, is veiliger, denk ik altijd zonder te weten waarom. In de fietsflat kun je je fiets per verdieping ook nog weer op twee hoogtes krijgen. In de gewone standaarden en op de uitklapbare standaarden daarboven. Het is nogal wat gedoe, maar je kunt die bovenste dingen eruit trekken waardoor ze naar beneden klappen en je je fiets zo omhoog kunt rijden. Een ingenieus systeem met een kleine fout: de hoek waaronder het uitklappen gebeurt is niet helemaal juist berekend, want de metalen draagarm vermorzelt nogal vaak het achterlicht van de fiets eronder. Het is mij al een keer overkomen en sindsdien let ik erop. Na het weekend zie overal de brokstukken van achterlichten door de fietsflat. Consumentenman: kunt u daar niet eens wat aan doen?
2 opmerkingen:
Wat mij de laatste weken opvalt is dat het weer helemaal uit de hand loopt met de fietsparkeerderij rond het station. De fietsen stonden gister weer zo'n beetje tot het Emmaviaduct tegen de hekken langs het spoor, en bij de fietsflat staan er ook hele rijen buiten de hekken.
Zag het vanavond: een ongelooflijke zooi.
Een reactie posten