hij hem

hij hem
Nu in de winkel

donderdag 14 oktober 2004

Tuinieren is mijn lust en mijn leven

De tuinscheurkalender 2005 is gearriveerd. Niet direct iets waardoor ik in juichen uitbarst, met mijn drie kamerplanten en een bovenwoning, maar dit jaar is sta ik maar liefst met twee gedichten op de kalender. Giny had ooit kopietjes van 'Wilde tarwe' en 'Rode biet' naar Romke van de Kaa gestuurd. Daarop kreeg ze een hartelijk briefje terug met de mededeling dat hij de foto die bij 'Rode biet' hoorde en die genomen is door mijn zus, in zijn agenda had geplakt. Je ziet daarop mijn vader een hele zware biet torsen.
Alleen op zondagen staat er in plaats van nuttige tips voor de tuin een gedicht op de kalender (zondags werk is niet sterk). Die tips laat ik links liggen. Elke dag heeft bovendien een spreuk of een wijsheid. Snel even bij 4 oktober gekeken. 'De herfst is een tweede lente, wanneer elk blad een bloem wordt' van Albert Camus. Dat kan ermee door.
.

Geen opmerkingen: