hij hem

hij hem
Nu in de winkel

zondag 4 juni 2006

Laatste leesclub

Afgelopen woensdag de laatste leesclub van het seizoen geleid en meteen ook de allerallerlaatste. Heb nu meer dan 10 jaar leesclubs geleid, eerst in Aduard en later kwam Groningen erbij. De leesclub in Groningen heb ik lang aangehouden omdat de sfeer heel goed was. Ik dacht er al eerder over te stoppen, maar dit jaar heb ik de knoop doorgehakt.
Ondanks een wat ziekig, snotverkouden hoofd werd het toch een gedenkwaardige avond. De dames en Gerrit (de enige man) hadden cadeaus voor me: kussenslopen met gedichten, een boekenbon en een zelfgeschreven boek, Huize Vatenier. Hoofdpersoon is een leesclubleider met een 'vagelijk bekende geur van tabak om hem heen' die ontvoerd wordt door zijn leden.
Lief en aardig, net als de leesclubleden en ik kreeg de neiging om nog maar een jaar bij te tekenen (maar dat doe ik niet). Dank: Erna, Gerrit, José, José, Lida, Madelon, Marjolein, Miralda, Tryntsje (die het goddank vaak met mij eens was) en Wies.





8 opmerkingen:

Anoniem zei

Grappig om Miralda hier aan te treffen.

Anoniem zei

Leuk initiatief, zo'n leesclub! maar waar kan ik ze vinden??? zijn er eventueel contactgegevens beschikbaar, of een internetsite?

bert zei

Ik zoek of wil oprichten een leesclub, die "Op zoek naar de verloren tijd" van Marcel Proust wil gaan lezen. Wie o wie?
Bert van Ommeren
bertomme@hetnet.nl

coen zei

Ik denk niet dat heel veel mensen deze reactie bij dit oude bericht lezen.

bert zei

Dankjewel, Coen. Kun me je een andere/betere manier aanraden?
Bert

coen zei

Niet echt. Misschien contact zoeken met Biblion in Groningen?

Anoniem zei

Dag Bert, ik ben ook op zoek naar een leesclub in Groningen. Ik heb net een bericht op het forum van het literatuurplein gezet. Mochten er reacties op komen, zouden we een keer met alle geïnteresseerden kunnen afspraken om te kijken of we een leesclub kunnen beginnen? Groeten, Liesbet

Anoniem zei

Op www.groeper.nl kun je leesclubs zoeken of een oproep plaatsen om een nieuwe leesclub te beginnen. Misschien een idee om daar eens te kijken.