hij hem

hij hem
Nu in de winkel

zaterdag 9 september 2006

Poëziekrant, politici, Bordewijk en redactiefoto

Even terugkomen op eerdere logjes. Op 22 augustus schreef ik dat de Poëziekrant bericht had dat Tzum ter ziele was. Inmiddels heb ik van de schrijver van het stuk, Bert Bevers, al een excuusmail gehad en van de redactie het verzoek tot een ruilabonnement. Dat komt dus helemaal goed. Wat er in de nieuwste Poëziekrant staat, kun je lezen bij Olaf Risee.

Minder goed gaat het met mijn poëziepeiling. Vorige week stuurde ik aan een aantal politici een mail met de vraag wie hun favoriete dichter of dichteres was, of wat hun favoriete gedicht. Met daarbij de vraag of ze in hun toespraken wel eens een regel moderne poëzie opnamen.
Totale reactie: 0. Nu hebben de meeste politici het erg druk gehad met de presentatie van hun partijprogramma's, maar deze vraag kost niet heel veel tijd om te beantwoorden. We wachten nog maar even.

Nadat Tommy Wieringa afgelopen zondag de prestigieuze Tzum-prijs in ontvangst mocht nemen, kreeg hij deze week nog twee goede berichten: de Bordewijkprijs (toch nog iets prestigieuzer) voor Joe Speedboot en een Librisnominatie voor Ik was nooit in Isfahaan. Althans hij staat op de 'tiplijst' evenals Gerbrand Bakker. Alweer een jury met smaak!

Om te laten zien dat de Tzum-redactie nog steeds bestaat (alhoewel, het was laat, na de Tzum-prijsuitreiking aan Tommy Wieringa, de glazen iets te vaak volgeschonken) hierbij een foto van de voltallige redactie:

(foto: Dolf Verlinden)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Misschien moet je de politici voorhouden dat je een miljoenpubliek hebt. Dan reageren ze ongetwijfeld zo snel als ze kunnen. Zeker in verkiezingstijd...

coen zei

Zelfs al zou ik er alleen naar kijken, dan nog...