hij hem

hij hem
Nu in de winkel

dinsdag 9 januari 2007

Kleine Vondel is boos

Klein leed vandaag in het Dagblad van het Noorden. Dichter E. Filippus (wie? wie?) beklaagt zich erover dat hij niet is geportretteerd door de groep schilders rond Rob Elzinga. 'Ik hou er niet van om mijzelf op de borst te kloppen. Maar in wezen kunnen ze niet om mij heen, zeker als een dichter als Titia Lodewegen wel wordt geportretteerd. Ik ben na Driek van Wissen de meest populaire dichter van de stad. Dat weet ik van de mensen zelf, van het gewone volk. Jean Pierre Rawie heeft zelf tegen mij gezegd dat hij mijn gedichten mooi vindt.' Joep van Ruiten laat de dichter nog meer zijn eigen graf graven: 'Ik ben meer een cabaretdichter. Maar het rijmt wel. En het heeft altijd met de stad te maken. Toch word ik overal buiten gehouden.'
Of E. Filippus, de kleine Vondel zoals hijzelf zegt dat de volsmond zegt, pseudoniem van Evert Meijer, gesolliciteerd heeft naar de functie van stadsdichter is vooralsnog onbekend.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ken jij E. Filippus niet? Wat een schande! Een paar weken terug heb ik nog zijn meesterwerk 'Pluk de dag' aangeschaft. Deze dichterlijke titel maakte mij erg nieuwsgierig!

coen zei

ach ja, ik ben altijd meer het carpe diem-type geweest