hij hem

hij hem
Nu in de winkel

donderdag 22 maart 2007

Boekenweek een sof

Ligt het aan mij of is de Boekenweek nogal rustig dit jaar? Ben deze week in verschillende boekhandels geweest, maar nergens was het echt druk. Ik hoor niemand over het boekenweekgeschenk. Ook mijn studenten Nederlands rennen niet massaal naar de boekhandel voor de nieuwste Geert Mak. Heb tot nu toe niemand in mijn omgeving gehoord over Geert Mak. Vroeger (in mijn tijd) was dat toch anders. Ik weet nog dat ik vol spanning uitkeek naar signeersessies met Marga Mico (De glazen brug) of Tessa de Loo. Rijen bij de kassa! En ook bij Ronald Giphart en Arthur Japin zag ik rijen in de boekhandels.
Van twee boekhandelaren hoorde ik dat het alleen afgelopen zaterdag erg druk was (omdat iedereen zondags gratis met de trein mocht met het boekenweekgeschenk).
Zullen we volgend jaar maar weer een romanschrijver nemen voor het geschenk?

In boekhandel Van der Velde in Leeuwarden had men een bruggetje gebouwd van De brug.

Geen opmerkingen: