hij hem

hij hem
Nu in de winkel

vrijdag 20 april 2007

Dichters in café Kult

Naast De Dichtclub in café Marleen kent Groningen nog een poëziepodium: de Woordjam in café Kult onder de bezielende leiding van Sieger MG. Aangezien mijn vergadering met Literair Nederland vanavond niet doorging kon ik daar een kijkje nemen. Veel oude bekenden van vorige week in Blend.

Kasper Peters begon en vertrok meteen na zijn optreden.
Andere dichters kwamen later binnen. De optredens waren wat anders geregeld dan bij Marleen. Hier traden de dichters steeds met een of twee gedichten op. Dat zorgde voor een grote omloopsnelheid. Elk blokje poëzie werd afgewisseld met muziek, waarna de carroussel opnieuw begon. Een paar sfeerplaatjes:

Paul M. Borggreve die zich elke keer voorstelde.


Emiel Matulewicz bij zijn tweede optreden.


Jan Glas showt zijn nieuwe T-shirt.


Corrie Boin in actie.


Onder het aandachtig luisterende publiek Tjitse Hofman en Anneke Claus.


Sieger MG hield de microfoon ook vrij voor spontane optredens. Zo debiteerde deze dame met jas een wijsheid in het Engels waardoor iedereen gesticht naar huis kon.

1 opmerking:

Emiel zei

Je bent veel te vroeg weg gegaan joh. De band Pilates Pas was echt een sensatie. Zulke jonge knullen, als het vijftigers waren geweest met lange haren en hier en daar een snor had ik het ook gelooft.
'betoverende klanken','instumenten als toverstafjes','liever dit dan een vastgeroeste Hans Kazan'

Leuke dichters, zo ook mijn 'klasgenootje' Corrie.
Voor mij was het ook weer een hele leuke ervaring. Volgende keer ben ik weer bij.