hij hem

hij hem
Nu in de winkel

dinsdag 24 juli 2007

Bij de Arbeiderspers


Hoorde gisteren van Lex Jansen dat mijn roman bij de Arbeiderspers wordt uitgegeven. De roman had ik vorig jaar en dit jaar grotendeels herschreven en halverwege mei, tien dagen voordat 'de gevreesde ziekte' de kop opstak, heb ik het boek gemaild.
Lex ging er van uit dat hij al had toegezegd dat de Arbeiderspers het zou uitgeven, maar gisteravond bleek dat dat niet zo was. En ik durf natuurlijk ook niet eerder te vragen 'of het nou nog wat wordt'.
Ik had ooit gezegd dat ik mijn boek voor mijn veertigste verjaardag af wilde hebben (ik had al eens eerder geroepen dat ik een roman voor mijn dertigste verjaardag wilde afhebben) en hoewel ik nu tot de oudere debutanten ga behoren, gaat vandaag toch de feestvlag uit.
Volgend voorjaar gaat het gebeuren. Een paar maanden nadat oud-Tzumredacteur Derwent Christmas is gedebuteerd bij Nieuw Amsterdam.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Ben jij nu ook alweer een debutant? Na de twee Tavernier-boeken en poëtische reeksen én een eigen dichtbundel? Mijn klomp breekt aan alle kanten.

coen zei

Maar nog nooit een roman in mijn eentje. Jij kunt ook nog debuteren als dichter en als essayist en de bijbehorende prijzen winnen.

Anoniem zei

Gefeliciteerd! Wederom een taartmoment. tot zondag,
Annet

Anoniem zei

Gefeliciteerd!

Anoniem zei

Is een voorpublicatie op deze sit mogelijk?

coen zei

Mwoah, een lang stuk proza op een weblog vind ik nooit zo aantrekkelijk. Er is al een voorpublicatie geweest in Tzum 37.

Anoniem zei

En wanneer komt je boek uit?
De weeklezer, want die wil het boek zo spoedig bestellen.