hij hem

hij hem
Nu in de winkel

zaterdag 11 augustus 2007

Ich bin ein Groninger

Wat is een Groninger? Wat doet hij in zijn vrije tijd? Hoe dien je hem te voederen? Het zijn zomaar enkele vragen die beantwoord worden in de Inburgeringscursus Groningen. De Inburgeringscursus Groningen is bij uitstek geschikt voor nieuwkomers in de stad: mensen uit het westen of uit Emmen. Volgende week woensdag wordt het boekje gepresenteerd en vanaf donderdag worden er speciale cursusavonden gehouden op het theaterfestival Noorderzon (ik word op hun site en in de programmakrant nog genoemd als een van de schrijvers, maar juist in de periode dat ik mijn deadlines moest halen, werd ik ziek ((verzin hier een grap over deadlines))).

Frank den Hollander en Alina Kiers zijn de strenge maar rechtvaardige docenten en professor ruraliteiten Herman Sandman zal het duo bijstaan, alhoewel hij dat volgens een artikel in het Dagblad van het Noorden beter niet kan doen. Op een aantal kennisvragen van journaliste Ingrid de Jonge scoorde Sandman een drieeneenhalf. Toch had Sandman ook een paar vragen goed:

Goed! Wanneer is iemand steerndik?
”Als hij ladderzat is.”

Alweer goed!
”Ja, dat woord ligt dichter bij mijn belevingswereld.”

Geen opmerkingen: