hij hem

hij hem
Nu in de winkel

vrijdag 19 oktober 2007

De beste Groningse boekverkoper van 2007 - tussenstand 4

Vorige week was het de week van De Slegte, maar deze week ook. Arnold J. Berkman, al 33 jaar werkzaam bij deze firma, is van onderaan de lijst naar boven geklommen dankzij een succesvolle campagne.
* Zo langzamerhand begint de wedstrijd bekendheid te krijgen, waardoor ik de laatste dagen zo ongeveer 30 e-mails per dag krijg. Het totale aantal stemmen is dan ook al boven de 200 (ik geloof dat dat bijna net zoveel is als het totale aantal stemmen bij de burgemeesterverkiezingen in Utrecht). Selexyz Scholtens laat het tot nu toe een beetje afweten met campganevoeren. Wanneer komt de eerste stem voor sterverkoper Iemke Tijsma?
* Ook deze week zijn er weer 'nieuwe' boekverkopers toegevoegd aan de lijst.
* Ook nog veel stemmen die ik afkeur, zonder persoonlijk adres of met zes namen in één mail die allemaal op een bepaald iemand stemmen. Het blijft internet natuurlijk, maar toch wil ik een zekere mate van controle houden.
* Kreeg gisteren een mooie suggestie om de bokaal een naam te geven. Meer daarover de komende week.
* Foto's van de boekhandelaren die nog zonder portret in de lijst staan, zal ik direct plaatsen.

De nieuwe tussenstand
Arnold J. Berkman (De Slegte, Groningen)

Erik Kweksilber (Boekhandel Godert Walter, Groningen)

Gelly Talsma (Athena's boekhandel / Van der Velde, Groningen)

Tineke Carolus (Carolus, Veendam)
Elles Rauwerdink (De Slegte, Groningen)

Nick ter Wal (De Slegte, Groningen)

Ilona Duits (Selexyz Scholtens, Groningen)

Melanie Schaalma (Athena´s boekhandel, Van der Velde, Groningen)

Els Willems (Athena´s boekhandel, Van der Velde, Groningen)
Diana Vos (Boekhandel Godert Walter, Groningen)

Peter Stam (De Slegte, Groningen)

Daan Nijman (Daan Nijman, Roden - nog steeds buiten mededinging)
Marike Prummel (De wijde wereld, Groningen)
Eva de Vries ('t Boekenschuurtje, Warffum)
Michel de Vries (Antiquariaat Berger en De Vries, Groningen)
Marga Hiemstra (Kunst en Vliegwerk, Groningen)
Ingeborg van den Bovenkamp (De Groningse kinderboekwinkel, Groningen)
Theo Butterhof (Antiquariaat Isis, Groningen)
J. Addens (Read Shop, Stadskanaal)
Daan Wiers (Selexyz Scholtens, Groningen)
Wilma de Wit (De Slegte, Groningen)
Jan Riemer (Riemer en Walinga, Groningen)
Tonny Groenhuysen (Antiquariaat Timbuctoo, Groningen)
Koen van Hees (De Slegte, Groningen)
Lysbeth Belt (Antiquariaat Isis, Groningen)
Tonny Groenhuysen (Antiquariaat Timbuctoo, Groningen)
Janneke Postma (Kunst en vliegwerk, Groningen)

Waarom deze actie?
Er zit geen enkele goede boekverkoper in de provincie Groningen, althans, niet volgens de nominaties die bekend zijn geworden voor de Albert Hogeveen-bokaal (zie dit eerdere bericht). Dat leek me wat vreemd.
Daarom de volgende oproep.
- Stuur de namen van je drie favoriete boekverkopers uit de provincie Groningen (en de naam van de boekhandel) op naar mij (c.peppelenbos(at)home.nl - vervang wat tussen haakjes staat door @). Nummer 1 krijgt drie punten, nummer 2, twee punten, nummer 3, 1 punt. Als je maar één naam instuurt, krijgt deze man/vrouw automatisch drie punten.
- De actie duurt tot begin november.
- Elke week zal ik een tussenstand geven op mijn weblog.
- Vermeld wel je eigen naam en adres en e-mailadres. Inzendingen zonder adresgegeven worden niet meegeteld.
- De inzendingen worden anoniem behandeld.
- Iedereen mag een boekhandelaar nomineren (nog steeds).

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik heb die hele Arnold J. Berkman nog nevernooit gezien bij De Slegte terwijl ik daar toch zeker tien, vijftien maal per jaar kom. Hetgeen bij mij het vermoeden doet rijzen dat je gefopt wordt met een fantoom.

coen zei

Volgens mij werkt hij voornamelijk aan de 'achterkant' van De Slegte, bij het antiquariaat dus. Jij koopt zeker alleen nieuwe ramsj.