hij hem

hij hem
Nu in de winkel

donderdag 10 april 2008

Drie keer mis op één dag


1 Een van de leukste onderdelen van een lezing vind ik altijd de paniek die zich meester maakt van een spreker als zijn powerpointpresentatie niet blijkt te werken. De laptop sluit niet goed aan op de beamer. De beamer sluit niet goed aan op iets anders. Er is iets, maar wat precies?
Zie hier twee van mijn collega's heel erg druk doende bij een niet werkende computer. De studdiemiddag ging over innovatie in het onderwijs.
2 Na de studiemiddag snel naar huis om rustig te kunnen eten voordat ik weer naar de presentatie zou gaan van het prozadebuut van Klaas Swaak (1935). Doeke Sijens zou hem interviewen. Ik keek nog even op de site van de uitgeverij waar de aanvangstijd stond: 20.30. Ik had tijd zat.
Om tien over acht wandelde ik naar galerie Lichtzone in de Oude Kijk in 't Jatstraat om erachter te komen dat het daarbinnen aardedonker was en ik me opeens herinnerde dat de avond in galerie Noorderlicht plaatsvond. Gelukkig was die galerie vlakbij, dus ik was net één minuut voor half negen binnen om te horen dat Doeke de pauze aankondigde.
Dus.

Ik was de enige die het internet geraadpleegd had voor de aanvangstijd. De rest had een gewone uitnodiging gekregen waarin stond dat de avond om acht uur begon.
De oud-wethouder Swaak verklapte aan het publiek dat Thuiskomst en andere verhalen niet zijn laatste boek zou worden, want hij had inmiddels al een hele roman af.
3 Twee dagen geleden kon ik nog een lekker smalend stukje schrijven over een domme reclamemaker, vandaag kreeg ik een mailtje van de directeur van het Artistiek Bureau om eens wat beter naar de voorkant van de nieuwe Tzum te kijken.

2 opmerkingen:

coen zei

Het is dus: Willem de Mérode.

Nick ter Wal zei

De Stofjas kan je nog mooie verhalen vertellen over verkeerde gespelde namen en klinkklare onzinbijschriften in letterkundige werken. Harry G.M. Prick werd volgens mij geplaagd door dyslecte redacteuren.