hij hem

hij hem
Nu in de winkel

zondag 31 augustus 2008

Martin Ros: de hoogtepunten van 31 augustus


Kedora Abdoellah en Peter huppelepup; we wensen AT5 veel succes met hun aanwinst. Nu nog exclusief bij Radio Selexyz.

Afshin Ellian - Allah weet het niet beter
- Groot vuil mag ik niet zeggen, maar het is wel een vehement boek.
- D'r is dus geen krachtcentrum. En het krachtcentrum zou moeten komen van de rechter, van de politie, van die eh instellingen, die opgericht zijn om die islamofoben te vervolgen, maar dat gebeurt niet. Die mensen, hij geeft een heel verslag, hij heeft er zelf bijgeschreven van die Rijksdaggroep of hoe heet dat? Selexyzpresentator: Maar, even kijken, de islamofoben, dat zijn mensen die bang zijn voor de islam eh maar volgens mij bedoelt u dat de de de eh moslimextremisten die moeten aangepakt worden Nee, ik bedoel ja, dan heb ik me verkeerd uitgedrukt: ik bedoel de radicalen.
- Die mevrouw uit Groningen, hoe heet ze, met dat fiere gezicht, die ik ook een paar keer aan de slag heb gezien en die ik erg overdreven vind. Selexyzpresentator: Rita Verdonk. Ja, zij heeft, zij zit er en ik heb gelijk in alles wat ik zeg, wil je er om denken?
- Dat boek van de islam van Kedora of hoe heet die man, die trouwens ook uit Perzië komt, hoe heet ie? Kedora Abdoellah? Selexyzpresentator: Kader Abdolah. Ik val altijd over die namen.


Rüdiger Safranski - Zielsverhuizing vindt niet na, maar tijdens het leven plaats (een bloemlezing uit het werk van Nooteboom)
Cees Nooteboom - Verleden als eigenschap (een keuze uit de ongebundelde stukken die Nooteboom maakte voor de Volkskrant, redactie Arjan Peters)
- Want Nooteboom, vergeet dat niet, wordt niet alleen 75 of 80, hoeveel wordt-ie?, maar eh of is hij al geworden net, maar zijn verzameld werk, dus al z'n werk, wordt vertaald bij Suhrkamp.
- Hij is nu met Mulisch in de strijd: wie krijgt de Nobelprijs? Dat weet je. Hij is ijdel. Hij wil graag vooraan staan.
- Selexyzpresentator: Wat is Safranski? Publicist? Historicus? [?] Gewoon een grote man die je kunt kennen van de televisie waar hij vaak duelleert met Peter eh Peter huppelepup. Selexyzpresentator: Peter Sloterdijk. Peter Sloterdijk.

Geen opmerkingen: