hij hem

hij hem
Nu in de winkel

zondag 30 november 2008

De Lira-gelden zijn binnen

Heel het huisgezin juicht, want de brief van de Lira is binnen. Dit jaar is de opbrengst €13,52, na aftrek van administratiekosten en BTW blijft er €12,71 over. De uitleningen van Victorie lijken me niet te kloppen, maar goed. Ik weet niet hoe vroeg er is gepeild.

De hoeveelheiduitleningen zag er zo uit:
Tavenier 93 x
Harde actie 86 x
De Groninger blaarkop 53 x
Poëtisch Rotterdam 26 x
Poëtisch Utrecht 14 x
Poëtisch Amsterdam 11 x
Poëtisch Groningen 8 x
Sing Sing 7 x
Poëtisch Acdemisch Groningen 5 x
Victorie 4 x

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Vandaar dat je niet bij Driek van Wissen te zien was vandaag, je zat natuurlijk pot te verteren

Anoniem zei

haha, precies genoeg voor een suikerbeest, een stukje borstplaat en een marsepeinen varkentje - trouwens
wat moeten we aanvangen met die abominabel ingesproken luiterboeken voor blinden, die nu voor iedereen te leen zijn? Daar krijg ik ook steeds post over..

Anoniem zei

luisterboeken bedoel ik, ik weet niet wat luiterboeken zijn ;)

coen zei

@ Henk Landkroon: nee ik zat uit te rekenen of ik nog een brood kon kopen.
@ Helga Walop: Ik krijg helemaal geen post over luisterboeken. Als je de kans krijgt dan moet je zo'n boek zelf inspreken (en die uitleningen tellen ook mee toch?).

Anoniem zei

@Coen. Nee er is iets aan de hand met gesproken boeken. Deze worden veelal door vrijwilligers ingesproken voor de blindenbibliotheken etc.
Het onderstaande plak ik voor je in en is nu kennelijk aan de hand:


11 nov.08

Geachte collega's,

Hierbij het vrijblijvende advies even te controleren of er luisterboeken van uw werk in omloop zijn zonder dat u daarvan op de hoogte bent. Deze mogelijkheid bestaat sinds de voormalige blindenbibliotheken zijn opgegaan in het Loket Aangepast Lezen van de openbare bibliotheken.

U kunt hier zoeken in de collectie:
http://webopac.dedicon.nl/webopac/Vubis.csp?

Auteursdomein maakt u erop attent dat de luisterboeken buiten de voormalige doelgroep van blinden worden uitgeleend en veelal niet beveiligd zijn. Ons advies is de vertolking te beluisteren. U kunt uiteraard reageren. Auteursdomein beperkt zich tot een signalerende rol.

Op onderstaande link vindt u nadere informatie over de uitlening van luisterboeken via de Openbare Bibliotheken. Het zal dezer dagen uitgaan als persbericht/discussiestuk.
http://www.auteursdomein.nl/Dos_luisterboek/archief/Dedicon.htm

Met vriendelijke groeten,

Pauline van de Ven



Stichting Auteursdomein
Keizersgracht 16 sous
1015 CP Amsterdam

info@auteursdomein.nl


Mijn eerste boek is inderdaad zo ingesproken en ik probeer om het hardst een versie te bemachtigen.
www.auteursdomein.nl

coen zei

@ Helga Walop: Dank, bij mij is alleen een schoolboek, dat nu toch al niet meer wordt gebruikt, ingesproken.