hij hem

hij hem
Nu in de winkel

zaterdag 14 februari 2009

Benne Solinger is dorpsdichter van Raalte


Niet mijn favoriet, maar Benne Solinger is dorpsdichter van Raalte geworden. Zie op dit filmpje het hemeltergende gedicht met deze regels die over de samenwerking tussen Heino en Raalte gaan (Heino is ingelijfd bij Raalte):
Politiek: nog heel wat loos
na de kernen fusies!
Zoiets grijpt je bij de keel:
die partijen ruzies.

Maar gelukkig is deze dorpsdichter meteen een man die bruggen slaat.
Toch is er veel dat samenbindt
Pompdagen, Stöppelhaenen
het water dat Salland verbindt
geeft een gevoel van samen.

1 opmerking:

www.beninbeeld.nl zei

Het artikel kwam in de krant, omdat Ruud Jager (journalist Stentor) iets opving bij de première van de speelfilm die Lars Henning had gemaakt. Ik stond het verhaal aan iemand te vertellen en Ruud stond vlak achter me en ving het op. Daar ik echt van open en transparant houd, zei ik geen "nee" tegen Ruud, toen hij zei dit in de krant te willen hebben. Gelukkig mocht ik nog wel iets veranderen in de tekst, want Ruud had 'even' vergeten, dat ik zelf contact met Coen had opgenomen. Coen heeft veel werk gemaakt van het analyseren van dit gedicht en ik heb er veel van geleerd. Dank dus aan Coen! Benne Solinger