hij hem

hij hem
Nu in de winkel

dinsdag 14 april 2009

Raadseltje

In het boek Dingen die op liefde lijken van Hans Hogenkamp komen veel schrijvers voor (Coetzee en Grunberg bijvoorbeeld). Eén schrijver noemt de hoofdpersoon niet als hij zijn ex-vrouw een pakje geeft met Sinterklaas. Erg moeilijk is het raadsel niet.
'Hij heeft ook een cadeautje voor haar in de zak gedaan, een roman over een man die met tegenzin zijn vader opvolgt als boer en die vader op zijn oude dag ook nog moet verzorgen.'

Lijkt me een mooi cadeau voor ex-vrouwen.

9 opmerkingen:

schrieverij zei

Annie Oostbroek-Dutschun?

glas

Bart zei

O, ik dacht Jannetje Visser-Rozendaal. Zij heeft in één van haar driehonderdvijfenzeventig gepubliceerde boeken hierover geschreven. Maar wélke precies, weet ik niet...

Overigens is dat boek van Hogenkamp zelf één grote verwijzing naar of 'Komt een vrouw bij de dokter' of 'De weduwnaar'. Ik haal die twee boeken áltijd door elkaar...

W. zei

Zelfs een bakker kan zo'n boek schrijven!

Simon zei

Moeilijk, moeilijk....

Bij mij blijft het bovenin stil als in: "het licht is aan maar er is niemand thuis".

gerb zei

Die Hans. Het is maar goed dat je samen met andere mensen uiteindelijk heel wat boeken kunt lezen. Ik dacht trouwens ook nog even aan Margreet van Hoorn.

gerb zei

Niet zo'n geslaagde zin trouwens: wie 'op zijn oude dag'? De zoon of de vader?

gerb zei

Ja, nu ben ik los: kijk eens bij Henny Thijssing-Boer op Wikipedia: die publiceerde vooral in de jaren '80 soms wel vijf (5)(!) romans per jaar, en dat zijn natuurlijk geen novelletjes. Dan moet je toch bijna elke dag tien uur onafgebroken zitten te tikken?

coen zei

Nog heel wat minder dan de zaterdag overleden Spaanse schrijver Corin Tellado die ongeveer 4.000 boeken schreef.

Igor zei

Wie veel boeken wil schrijven adviseer ik om eens inspiratie op te doen bij de schrijfster in de serie Little Britain.