hij hem

hij hem
Nu in de winkel

woensdag 24 juni 2009

Top 10 Nederlandse literatuur - week 26


Slechts negen literaire boeken in de top 60 van de CPNB, veel te weinig om een literaire top 10 te kunnen maken. Wel vier keer Martin Bril, maar nog steeds geen spoor van Gerbrand Bakker. Ook op de top 100 van het marktonderzoekboekenvak komt hij niet voor en dat is volstrekt onbegrijpelijk.
De CPNB publiceert elke week een top 60 van best verkochte boeken. Alle titels staan door elkaar (non-fictie, fictie, Nederlands, vertaald, crimi, literatuur). Daarom de literaire top 10 van best verkopende Nederlandse titels (die ik tot de literatuur reken). Tussen haakjes de stand vorige week, tussen haakjes na de titel de stand op de Bestsellerlijst van de CPNB.

1 (1) Tommy Wieringa - Caesarion (9) 6e week
2 (2) Herman Koch - Het diner (13) 24e week
3 (4) Martin Bril - De kleine keizer (22) 9e week
4 (3) Robert Vuijsje - Alleen maar nette mensen (26) 11e week
5 (5) Martin Bril - C'est la vie (29) 4e week
6 (8) Martin Bril - Mijn leven als hond (31) 19e week
7 (-) Martin Bril - Vaders en dochters (34) 5e week
8 (6) Arthur Japin - De overgave (36) 8e week
9 (7) Dimitri Verhulst - Godverdomse dagen op een godverdomse bol (54) 6e week
10 (-)

1 opmerking:

Bart zei

Er komt volgens mij een tweede druk aan. Ik ga ervan uit - gezien het succes van 'Boven' - dat de eerste druk groot was. Een tweede druk binnen één maand lijkt me dus erg gunstig. Inderdaad, vreemd dat je dit niet terugziet in de lijsten.