hij hem

hij hem
Nu in de winkel

dinsdag 8 september 2009

Kabouterpoëzie: nieuw project Bruinja en Verlinden


Ondanks een teenbreuk is Tsead Bruinja (op de foto met rode muts) alweer druk bezig met een volgende voorstelling die tijdens de Kinderboekenweek enkele keren in het land opgevoerd zal worden: 'Dicht louter kabouter!'
In de voorstelling zal de dichter in samenwerking met beeldend kunstenaar Dolf Verlinden gedichten met kinderen maken 'waar je een rode puntmunts van krijgt'. Dichter Bruinja heeft al veel ervaring met jonge mensen die dichten: 'Maar dat zijn leerlingen van de middelbare school. Dichten met kinderen is weer een hele nieuwe ervaring.'
Schilder Dolf Verlinden is bekend van samenwerkingsprojecten met andere dichters. Zo maakte hij eerder dit jaar een boek met Jan Glas. 'Ik moest wel even slikken toen ik die kaboutermutsen zag,' zegt de kunstenaar. 'Dat is me eigenlijk te realistisch. Misschien komt het ook door een trauma dat ik vroeger heb opgelopen. Wij hadden namelijk zo'n enorme tuinkabouter in de tuin staan. Daar was ik wel een beetje bang voor. Ik kan nu wel verklappen dat ik het beeldje heb omgegooid.'
Tsead Bruinja schatert het uit: 'Ontwrichting! Dat is goed. In de poëzie en in het echte leven.'

De act is nog te boeken tijdens de Kinderboekenweek bij Tsead Bruinja of Dolf Verlinden.

Geen opmerkingen: