hij hem

hij hem
Nu in de winkel

vrijdag 18 september 2009

A star is born


Vanmiddag een cameraploeg over de vloer bij Uitgeverij kleine Uil. Mobieltjes uit en draaien maar. Het zou moeten gaan over de nieuwe mogelijkheden op internet: Facebook, Twitter, Hyves en hoe je die kunt inzetten. Me the media-man Peter ten Hoor, verwoed Twitteraar en overal geLinkIn dat het een aard heeft, vergat ter plekke alles wat hij deed met de nieuwe media. Op de vraag hoe de uitgeverij de potentiële koper benaderde, bleef het lang stil.
'Je mag ook wel meedenken,' zei hij toen tegen mij. (Oké: folders, nieuwsbrieven, websites etc.)
Daarna ging het iets beter. Behalve toen Peter 'zoals ik net als zei' zei. Dat is niet handig, want dan kun je niet in het fragment knippen.
Tot slot nog een scène waarbij Peter quasi nonchalant naar de boekenkast loopt, verwonderd een boek uit de kast trekt (Me the media) en dan weer wegloopt. Ging redelijk goed, alhoewel je altijd stevig gaat nadenken als iemand zegt dat je 'gewoon' moet lopen. Het ging bijna goed in één take, maar bij het omdraaien en weer weglopen keek de uitgever nog even schalks naar de camera.
'De volgende keer moet je maar naar de camera zwaaien,' zei iemand van het team cynisch, waarop Peter voor de tweede keer heel gewoon naar zijn boekenkast liep en het boek uit de kast trok.
'Phooh,' twitterde de uitgever na afloop, 'net een tv-opname gemaakt. Heb meteen weer veel repect voor ONM-acteurs.'

7 opmerkingen:

Gelkinghe zei

Archieven zijn hardstikke leuk! Je moet er natuurlijk wel een beetje nieuwsgierig voor zijn, en niet van gemakkelijke vooroordelen houden.

Peter zei

He, wacht maar tot ze de pauzes eruit geknipt hebben dan zijn het hele zinnige bijdragen van mij.

Hoop ik...

coen zei

@ Gelkinghe: jouw reactie moet geloof ik 1 bericht lager.

dick zei

Kunnen we het resultaat ook ergens zien?

coen zei

@ Dick: op een of ander congres is Peter de openingsact. Hij heeft beloofd een filmpje te maken van zichzelf terwijl hij naar zijn debuut zit te kijken.

dick zei

Maar hij heeft toch wel een normale broek aangetrokken? Of blijft die buiten beeld?

coen zei

@ Dick: Hij had maar 1 broek bij zich (casual friday).