hij hem

hij hem
Nu in de winkel

zaterdag 24 oktober 2009

De rennende zusjes


All that red
Originally uploaded by eworm


De rennende zusjes


Ze rennen samen door de straten
de witte sokjes hoog op de kuiten
want buiten dreigt gevaar
zijn er happende honden.

De grijze meisjes hollen soms
met een boodschappentas
in het midden alsof die
houvast biedt aan hun struikelbeentjes.

Alleen voor katten staan ze stil
lopen ze tuinen in tillen struiken op
waarna hevig aaien volgt totdat
kat en zusjes de benen nemen.

Af en toe rent er één oud zusje
verbijsterd door de leegte
en de loerende wereld
zijn de snoezige poezen spoorloos
klopt er iets niet.


Coen Peppelenbos
(uit Sing Sing)

4 opmerkingen:

aargh zei

Ach daar heb je ze! Ik ken ze inmiddels ook al, ze komen nogal eens bij onze nieuwe buurt langs, altijd die tas in het midden. Laatst ben ik teruggelopen om een fototoestel te halen maar ze waren bij terugkomst opgelost in het niets.

Bob zei

Ik heb altijd wat schroom om dergelijke 'apartheden' op de foto te zetten.
Regelmatig kom ik ze tegen (omgeving Peizerweg), vorige week zag ik ze voor 't eerst rennen. Vanwaar toch die haast?

coen zei

Ze lopen zo hard omdat er allerlei fotografen achter ze aan zitten.

Anoniem zei

Afgelopen woensdagmorgen stonden ze te schuilen in de ingang van het openbare toilet op het station van Groningen. Met een begeleidster, leek het. De wc mevrouw vroeg ze ergens anders te gaan staan. Daarna stonden ze in de broodjeszaak. Ze hadden hun looptas(?) vol met plastic zakken. Ze blijven een fenomeen.
Giny