hij hem

hij hem
Nu in de winkel

zondag 22 augustus 2010

Paul Verhoeven gaat De Stille Kracht verfilmen



In het programma Zomergasten bracht Paul Verhoeven het nieuws dat hij samen met Gerard Soeteman bezig is met de verfilming van De Stille Kracht, een van de succesvolste boeken van Louis Couperus. Het boek en de film gaat over dekolonisatie, de opkomst van de islam, geweld en seks.
In de jaren zeventig is er al een keer een tv-serie gemaakt over De Stille Kracht met Pleuni Touw in een van de hoofdrollen. De douchescène behoort tot een van de hoogtepunten uit het Nederlandse tv-drama.

4 opmerkingen:

Unknown zei

Ik wens Paul veel succes met het verfilmen maar heb wel een wens....alstublieft niet weer Carice van Houten!

Marjan zei

Ik denk niet dat die wens in vervulling gaat, Ina. Desondanks verheug ik me wel op die film.

Anoniem zei

ik wil auditie doen..waar en wanneer??
jacquelinex@live.nl

Unknown zei

Ik wil graag als figurant spelen in de film. Kan dat? Want ik ben zelf in indonesie geboren en ik heb het boek ook als mijn examen boek gekozen.