hij hem

hij hem
Nu in de winkel

donderdag 28 oktober 2010

Nieuwe Dorpsdichter van Raalte gezocht

Van de huidige dorpsdichter van Raalte Benne Solinger kreeg ik het bericht dat de gemeente Raalte op zoek gaat naar een nieuwe dichter. De ambtstermijn van Solinger zit er bijna op. Dit zijn de voorwaarden:
De dorpsdichter dient:
• woonachtig te zijn in de gemeente Raalte, of op een andere wijze een binding te hebben met Raalte;
• oog te hebben voor culturele en maatschappelijke ontwikkelingen;
• bereid te zijn om vanaf 14 februari 2011 als dorpsdichter op te treden.
De dorpsdichter krijgt:
De dorpsdichter wordt als volgt gehonoreerd:
• gebruik mogen maken van de titel ‘Dorpsdichter van Raalte';
• een honorarium van 750,- euro
• plaatsing van de gedichten in Stentor, vermelding via RTV en op posters in de vestigingen van de Bibliotheek;
• de dorpsdichter heeft de ruimte op op eigen wijze het dorpdichtersambt invulling te geven en uit te nutten
Het copyright/publicatierecht van de gedichten die in het kader van het dorpsdichterschap via de organisatie zijn gepubliceerd, vervalt aan de organisatie.

Ik kende deze voorwaarden niet, maar als oud-Raaltenaar weet ik in ieder geval zeker dat ik niet mee ga doen na het lezen van deze voorwaarden en ik roep ook anderen op niet in te stemmen met deze voorwaarden: je moet nooit, maar dan ook nooit het copyright van je gedichten verkwanselen. Voor dichters die dat echter wel willen doen: hier en hier staat meer informatie.

Geen opmerkingen: