hij hem

hij hem
Nu in de winkel

vrijdag 6 mei 2011

Bevrijdingsfestival Groningen

Ik liep vandaag naar de sportschool omdat tussen mijn huis en de Plaza Sportiva het Bevrijdingsfestival werd gehouden en je met je fiets dan niet door het Stadspark kunt. Aan de rand werd ik al aangehouden omdat men in mijn tas wilde kijken. Vreemd, dat iemand met zijn sportkleren naar het festival gaat, zullen ze gedacht hebben. Nu ik toch gecontroleerd was wilde ik ook verder kijken. Ik kwam een kwartier voor het optreden van Moke op het festivalterrein. Ik zag dat Jerry Vinke achter een enorme camera stond. Over het veld liepen mooie militairen die de band de hele dag in de helikopter meenamen. Henk Landkroon heeft daar mooie foto's van genomen.

Op de informatiemarkt kwam ik nog de stand tegen van Roze Zaterdag met Sandro Kortekaas als vraagbaak.

Ik liep het festivalterrein weer af en ging naar Plaza Sportiva. Heb 10 kilometer op de loopband gelopen en zag om me heen de mannen van de musical La Cage aux Folles die wat oefeningen deden: Stanley Burleson, Jon van Eerd en nog drie jonge acteurs.

Op de terugweg weer inspectie van mijn tas, nu met natte spullen. De bewaker geloofde niet echt dat er alleen maar sportkleren in zaten, maar ik mocht toch doorlopen. In een uithoek van het Stadspark was ook een wat alternatief veldje waar stiekem geblowd werd. Veldtenue was zwart. Onder een enorme boom bouwde een kind aan een enorme toren, tot hij een hoge tak kon aanraken. Toen werd de toren omgeduwd.

Op mijn Flickr-site meer foto's en in hogere resolutie.

1 opmerking:

Stormblast1953 zei

Sporten doet je de ogen open gaan, in deze soms vreemde wereld.
Snap trouwens niet dat je het hardlopen op de band nog kon volbrengen, na je minstens een half uur wild te hebben zien staan springen op de tonen van Moke!!
Volgens mij kan je al weer bijna in zo'n helicopter piloten overall!!