hij hem

hij hem
Nu in de winkel

dinsdag 1 mei 2012

Bond tegen het centreren van poëzie (3)

Stichting Plint is een geweldige stichting, want ze drukken poëzie op alles wat ze tegen komen: kussenslopen, schorten, servetten, kofferlabels, muismatten, notitieblokken, waterflessen, kalenders, placemats en zakdoeken. Je kunt het zo gek niet bedenken Stichting Plint drukt er een gedicht op af.
Als leraar Nederlands kom je producten van Plint op veel scholen tegen. En ook daar weer: fijne gedichten, mooie illustraties. Maar als je goed oplet dan blijkt dat ongeveer de helft van de gedichten gecentreerd is. Wij van de Bond tegen het centreren van poëzie krijgen dan lichte schrik, want was het originele gedicht ook gecentreerd? Als we Stichting Plint mogen geloven dan centreert de helft van de dichters hun poëzie. Worden dichters daar in gekend of centreert men gewoon een beetje op eigen houtje?
Een kleine bloemlezing uit de gecentreerde producten. Wie verder wil gruwelen kan terecht op de website van Stichting Plint.



2 opmerkingen:

Anoniem zei

Op slopen en is dat een schort is dat terecht. Mijn hoofd leg ik op een sloop in het midden en als dan de tekst inks aangevuld is, vind ik dat raar. Bij een schort moet de tekst ook in het midden, want ik ga niet naar links kijken of daar de tekst begint.Dat derde ding herken ik niet.
Op een t-shirt moet ook de tekst in het midden.
Giny

coen zei

Jij mag geen lid worden van de bond.