hij hem

hij hem
Nu in de winkel

zaterdag 9 juni 2012

Voetbal en homo's

Ik kijk nooit naar voetbalwedstrijden, maar wel naar praatprogramma's over voetbal. Voetbal Ajax laat ik links liggen (sinds Hugo Borst er uit is), maar VI TV, nu VI Oranje geheten, slaat ik niet over. Bijna altijd goed. Soms hebben ze het ook over homo's en voetbal en dat het onbegrijpelijk is dat er nooit een speler uit de kast komt. Nou ja, het is wel begrijpelijk, want zo'n man heeft geen leven meer als de supporters op de hoogte zijn van zijn geaardheid. Helaas kennen die supporters niet zoveel beschaving als wij, is meestal de boodschap van de mannen aan tafel.

Gisteren, in het krantenrubriekje, kwam voorbij dat Gordon - eerder in de week te gast - misschien zou meevoetballen met een artiestenelftal.
Genee: Kijk hier: elftal van 100% nl.
Gijp: Komen die morgen hierheen?
Genee: Ik heb geen idee, maar wordt het wat?
Gijp: Nee, d'r komt morgen, ik zag een elftalletje hier voetballen om een uur of één. Een artiestenelftal. Ik neem toch niet aan dat Gordon meedoet?
Genee: (lacht)
Gijp: Daar zou ik in elk geval niet mee onder de douche gaan staan. Jij?
Genee: Nee. (lachje)
Gijp: Geef die lekker een eigen kleedkamer dan. Want volgens mij is hij levensgevaarlijk.
Genee: Ja, die eh...
Gijp: Ja, die pakt niet eerst een pot vaseline uit de tas. Die springt er gelijk bovenop. (lacht) Denk jij van niet dan? (lacht) Gordon (lacht) ouwe pik, hè?
Genee: (lacht)
En je snapt inderdaad meteen waarom voetballers niet uit de kast komen.

1 opmerking:

Gelkinghe Groninganus zei

Toch speelde een van de Russische sterren gister op roze voetbalschoenen. Een onderzoek naar de receptie van deze kicksen bij het nog veel homofobere Russische voetbalpubliek zou wellicht leerzaam kunnen zijn.