hij hem

hij hem
Nu in de winkel

zondag 11 november 2012

Het Grote Gebeuren: een passe-partout kopen

Vrijdag begoint het prozafestival Het Grote Gebeuren. Als hardcore literatuurfan wil ik daar natuurlijk bij zijn. Bij de bibliotheek verkopen ze kaartjes.
- Ik wil graag een passe-partout kopen voor Het Grote Gebeuren.
- Die verkopen we niet.
- Oh.
- Die verkopen ze alleen bij Forum Images.
- Oké.

Bij Forum Images zijn twee kassa's open. Het is druk. Na 5 minuten ben ik echter al aan de beurt.
- Ik wil graag een passe-partout kopen voor Het Grote Gebeuren.
- En dat is?
- Dat is een literatuurfestival.
- Kunt u me misschien helpen met de datum?
- Het begint aanstaande vrijdag.
- Even kijken. U wilt een passe-partout.
- Ja.
- (Wendt zich naar haar collega) Weet jij hoe dat zit met Het Grote Gebeuren?
- (meisje 2) Het Grote Gebeuren?
- (meisje 1) Deze meneer wil een passe-partout.
- (meisje 2) Een passe-partout?
- Ja, sorry.
- (meisje 2) Dat kun je beter aan X vragen.
- (meisje 1) X! Ik heb een passe-partout nodig voor Het Grote Gebeuren.
- (meisje 3) Het Grote Gebeuren? Ja daar was wel wat mee. Tik eens in.
- (meisje 1 tikt in)
- (meisje 3) Volgens mij kon je dan naar drie voorstellingen, maar hoeveel het kost weet ik niet.
- Het zijn er wel vier hoor.
- (meisje 3) Maar het is niet geldig voor de brunch.
- (meisje 1) Hoe print ik dat uit?
- (meisje 3) Ja, het zijn toch vier voorstellingen. Ja, vier kaartjes met passe-partout.
- (meisje 1) U kunt hier alleen pinnen.


2 opmerkingen:

Han zei

ach Coen, wat en treurnis! Hopelijk gaat het na deze column wat beter met de kennis over HGG bij de mensen van de GF-kassa....
Han

Han zei

ach Coen, wat en treurnis! Hopelijk gaat het na deze column wat beter met de kennis over HGG bij de mensen van de GF-kassa....
Han