hij hem

hij hem
Nu in de winkel

woensdag 13 maart 2013

Bij de doop


Als hij nog geleefd had, dan was hij vandaag 101 geworden. Op de foto, gedateerd 13 december 1964, is hij 52. Ik lig in mijn doopjurk bij mijn oma op schoot, de handjes zedig gevouwen, want dat is mijn aard. Ik kan me er weinig van herinneren, maar aan het foto-album te zien werd er behoorlijk met gesleept, van schoot naar schoot. Zelfs mijn overgrootvader, kortweg opa met de stok, was aanwezig.

Mijn broer zit op de knie van mijn opa, die hem veilig vasthoudt. Mijn opa straalt een beetje van blijdschap, dat is wel ontroerend. Via onze doopnamen, Cornelis, zijn we aan elkaar verbonden. Zijn voornaam Cees vonden mijn ouders een beetje ouderwets, dus kozen ze het veel modernere Coen. Allebei met een C. Met Sinterklaas dezelfde chocoladeletter.

Geen opmerkingen: