hij hem

hij hem
Nu in de winkel

zaterdag 16 maart 2013

Druiven



Vandaag is mijn vader 79 geworden. Daar mag, dit jaar zeker, wel een extra glaasje op gedronken worden. Vroeger was dat iets makkelijker, want mijn vader had als een van de eersten in Nederland druiven in de achtertuin geplant. Op de zonzijde. Niet alleen het kweken was nog een heel gepiel, in mijn herinnering waren die druiven nooit erg groot ondanks fanatiek gekrent, maar daarna moest er nog geplet worden en kwamen er enorme glazen gistingsflessen, waar wat gepruttel uit kwam. En na al die enorme hoeveelheid werk had je dan een eigen Chateau de Peupliers.

Ondrinkbaar, maar ja weggooien deed je niet.

2 opmerkingen:

Gerb zei

Weet je wat ik tegenwoordig doe met vrijwel ondrinkbare appelwijn? Appelglühwein van maken, dan smaakt het ineens erg lekker. Had hij ook moeten verzinnen.

coen zei

Volgens mijn moeder is de informatie hierboven incorrect. De wijn was juist erg lekker.