hij hem

hij hem
Nu in de winkel

maandag 13 mei 2013

NHL: Kwaliteitszorg

Ik heb dan wel een sabbatical, een dag in de week geef ik college. Een soort therapie. In mijn postvakje vond ik onlangs een brochure die 'Onze onderwijskwaliteit' was getiteld. Het is allemaal heel erg goed en heel erg noodzakelijk dat er op de kwaliteit van het onderwijs gelet wordt, maar in al die jaren dat ik in het onderwijs zit, heb ik alleen maar gezien dat mensen geïnteresseerd waren in processen. Niet in de inhoud van de colleges.

 De 'kwaliteitszorg' (een term die vanuit het ministerie is neergesijpeld in onderwijsland) ziet er bij ons zo uit. (Klik op het plaatje voor een vergroting.)


In één oogopslag zie je dat managers het in onderwijsland hebben overgenomen. Op de achterflap staat ook nog een tekening:


'We gaan er voor mensen! 't Is helder!'

Geen opmerkingen: