hij hem

hij hem
Nu in de winkel

zaterdag 15 november 2014

Pa met een Rolls-Royce



Ik weet niet precies hoe je een sterfdag beleeft. Meer dan met de datum, vorig jaar 15 november, vond ik de sterfdag samenvallen met de dag van de week, de vrijdag dus. Er flitst wel van alles langs op zo'n dag, maar ik merk dat ik er niet te lang bij kan blijven stilstaan.

Liever bekijk ik de foto's die tijdens zijn leven zijn gemaakt. Dit was nog een mooie foto toen hij 75 werd en ons cadeau voor hem was een dagje met de Rolls-Royce. Dat stond jaarlijks op zijn verlanglijstje voor Sinterklaas als we gingen loten met de hele familie: een Rolls-Royce. Voor één dag kwam zijn wens uit. We toerden door Salland, langs de Hoge Hof waar Herman en ik geboren zijn, langs Onder de Gelder waar we vroeger met opa en oma van mijn moeders kant de karpers gingen voeren (daar is deze foto ook genomen), langs het Nijenhuis. Voor één dag koning.

Het mooist vind ik ook zijn blik op deze foto: alsof hij er recht had op deze auto, maar zijn glimlach verraadt dat hij ook wel beter weet. Sinterklaas vierden we ook al jaren niet meer.

Geen opmerkingen: