hij hem

hij hem
Nu in de winkel

vrijdag 11 december 2015

Moeder op de wip


Als je 50 wordt in Salland (en een groot gebied daaromheen) dan krijg je een Abraham in de tuin, een vrouw krijgt een Sara. Poppen die benadrukken hoe enorm oud je wel niet bent geworden. Dat vonden wij vroeger ook: mensen die 50 waren geworden die waren al bijna met pensioen. Daar hoorden woorden bij als middelbaar en leeftijdskorting.

Toen werden we zelf 50 en dan liggen de zaken toch anders.

Mijn moeder is vandaag 75 geworden: ook ongelooflijk oud natuurlijk, behalve als je het zelf bent. Gisteren, of wanneer was het, zat mijn moeder nog op de wip. Een beetje lachen zo met de voeten op de grond. Je ziet niet wie er op het andere eind zit, maar daar is ook een foto van. Daar zit ik te wachten tot mijn moeder een beetje leuk meespeelt. Ik hang daar maar wat in de lucht met mijn spijkerbroek aan en bruine sandalen. En zij maar lachen op die band en beneden blijven zitten. Dat is de beste manier om 75 te worden.

Geen opmerkingen: