hij hem

hij hem
Nu in de winkel

maandag 28 januari 2008

Russische sprookjes - poëziewedstrijd


Vandaag juryberaad gehouden over de gedichten die in waren gestuurd voor de wedstrijd van de Schrijversschool. Het thema 'Russische sprookjes' leverde zo'n honderd gedichten op. Over de inhoud van de gedichten kan ik niets zeggen. Ook niet over de deelnemers (we jureerden 'blind', dat wil zeggen zonder de naam van de dichters te kennen). Ik ging weg op het moment dat alle namen nog bekend gemaakt moesten worden. De juryvoorzitter Liesbeth Annokkee wilde niet op de foto, ze dreigde met vervloeking als ik toch haar foto op mijn log zou plaatsen. En omdat ik toch graag op goede voet wil blijven staan met Liesbeth, heb ik haar maar van de foto afgeknipt. Medejurylid Paul Janssen wilde liever ook niet op de foto (en Minke Schat kwam veel later binnen en toen was ik vergeten dat ik nog foto's zou maken). En ambtelijk secretaris Rense Sinkgraven staat al zo vaak op mijn log dat dat niet nog een keertje hoeft. Kortom, eigenlijk had dit logje net zo goed niet geschreven hoeven worden.

(Voor mensen die benieuwd zijn naar de uitslag: donderdag 15.30, Groninger Museum)

Geen opmerkingen: