hij hem

hij hem
Nu in de winkel

vrijdag 27 juni 2008

Watch out en Papa got a brand new PigBag

Bij mijn sportschool Plaza Sportiva (in Groningen Plaaaaazaaaaaaaa Sportttivaaaaaa) loop ik altijd hard. Daarbij heb ik muziek nodig die lekker is om ongeveer 11 kilometer per uur op te lopen (ja ja). Meestal draaien ze die wel, maar af en toe krijg je dat gedreutel van Marco Borsato of het een of andere trage soulnummer waar je spontaan van in een potjepotjepotjevet-tempo schiet. Ik vraag tegenwoordig van tevoren om wat snelle muziek, het liefst lekker hard, zodat je door blijft lopen. Dan bedoel ik zoiets als 'Watch out'.

Heerlijke loopmuziek. Heb het nummer ook net gedownload van I-Tunes. Daar was ik een tijdje geleden al op zoek geweest naar de oervariant: 'Papa got a brand new PigBag'.

Ook op voetbaltribunes wordt het meegezongen.

En Madness heeft een hele eigen reggaeversie ervan. Blijf zeker kijken tot seconde vijftig.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Was omstreeks 1981, 1982 een populair nummer op de swingavond van VERA.

Anoniem zei

Leuk om ook in de Trouw een recensie over Victorie te lezen. Laat die tweede druk maar doorkomen!
Groeten van Majannefiled... (Degene die je ooit, heel lang geleden, het woord 'zaalhulp' aanreikte op de Trouw/Schrijf site.)

coen zei

Ja, kort maar positief. Ik kijk nog wel eens op de Trouwsite, maar ik reageer niet meer. Het is weer erg leuk de laatste tijd.

Anoniem zei

Ja,de recensie was zeker positief. En wat betreft de Trouw/Schrijf-site.... je hebt het zinkend schip net op tijd verlaten...
Hoewel het commentaar (algemeen en persoonlijk) mij wel veel verder heeft geholpen.Geredigeerd worden door onbekenden is heel verfrissend.
Majanne

Anoniem zei

Stond er een recensie in Letter & Geest, in de boekenbijlage van Trouw? Dan heb ik die over het hoofd gezien!

coen zei

Niet echt een recensie; meer zo'n kleine aankondiging in de kantlijn. betekent meestal dat er geen echte recensie meer van komt.

Anoniem zei

Die mag je zeker niet citeren?