hij hem

hij hem
Nu in de winkel

maandag 29 september 2008

A. Marja: de Wapserveenstraat

De woning aan de Liefkensstraat in Winschoten is gesloopt, het pand aan de Donkersgang in Groningen door brand verwoest en klaar voor de sloop. Hoe zou het toch staan met de woning van A. Marja in Den Haag waar hij met zijn tweede vrouw Wies en later met Tineke Kaspers heeft gewoond. Je raadt het al: gesloopt! En wat zo jammer is: de Wapserveenstraat ligt op een kleine wandeling van het huis van mijn zus. De plek waar ik jaar in jaar uit heb gelogeerd. Ik had dus jarenlang foto's kunnen maken van dat pand. Maar ja. Mijn zus meldde dat ik te laat was: juist het afgelopen jaar ging de slopershamer door de buurt.
Het foto-archief van de gemeente Den Haag toont nog wel een foto van de leeszaal in Wapserveenstraat (Waar Wies en Tineke beiden gewerkt hebben). Marja woonde daar boven. Ga naar deze site en zoek op Wapserveenstraat, fotonummer 1.14266.

Geen opmerkingen: