hij hem

hij hem
Nu in de winkel

vrijdag 12 december 2008

Remco Ekkers stopt voor de Leeuwarder Courant

Dichter en criticus Remco Ekkers schrijft niet meer voor de Leeuwarder Courant. Vorige week vrijdag stond onder zijn recensie van Ommezien van Victor Vroomkoning:
Remco Ekkers stopt met recenseren voor deze krant. Dit is zijn laatste bijdrage.
Waarschijnlijk is Ekkers een van de eerste slachtoffers van de inkrimpingen op de cultuurredacties (zie dit bericht eerder deze week).
Ik vroeg Ekkers waarom hij gestopt is.
Dagbladen hebben het moeilijk.
De hoofdredactie van de LC liet mij weten dat het Dagblad van het Noorden en de Leeuwarder Courant binnen de NDC Mediagroep steeds meer zoekt naar samenwerking. Dat heeft er onder meer toe geleid dat de poëzierubriek van Henk Blanken van DVHN ook in de LC wordt opgenomen.
Zeventien jaar lang heb ik voor de LC mogen schrijven. Ik was trots dat Anne Wadman een van mijn voorgangers was.

Waarschijnlijk gaan er nog meer freelancers sneuvelen.

Gelukkig sprong Awater in het gat, want ze vroegen mij om een bespreking van Koplands jongste. Het voordeel is dat ik daar twee maal zo veel ruimte krijg.

Geen opmerkingen: