hij hem

hij hem
Nu in de winkel

woensdag 28 januari 2009

The Darkroom of Damocles (1)


Las op Boekendingen een stuk over de vertaalde bestseller van Willem Frederik Hermans. Dat deed me denken aan het roemruchte Winterschrift uit 1996 toen ik een programma bedacht rond gay schrijvers. Ik had Willem Melchior, Rindert Kromhout en Paul Mennes op mijn verlanglijstje staan. Harm Botje en Dirk van Babylon (schrijft hij nog) werden eraan toegevoegd door de SSS.
Het programma kreeg veel aandacht vooral dankzij de aangekondigde stripact. Helaas had organisator Jeffrey Meulman slechts één foutje gemaakt: hij huurde daarvoor een vrouw in. Op het toneel nam zij allerlei spannende poses aan voor mannen die daarvan houden. Die mannen zaten echter niet in de zaal.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Zelden zullen publiek en artiste na afloop van een act zo eensgezind zijn geweest in hun reactie: een kut-optreden.

Anoniem zei

Ha Coen, Ouwe koe hoor dit... Even ter opfrissing van jouw geheugen: dit was een act voor dame en enkele heren, die daarna nog met succes de afterparty in de Golden Arm bespeelden. Geen zuivere gay-act, dat klopt, maar als ik mij niet vergis was het bedoeld als bi-seksueel vermaak. x

Anoniem zei

Tja, ach ja foutje wellicht. Ter verdediging wil ik nog wel even opmerken dat ik destijds mijn huiswerk zo goed mogelijk heb proberen te doen en van te voren nog hoogstpersoonlijk de dark rooms van de Golden Arm heb geinspecteerd... De ruime aandacht kwam voor het programma kwam vooral door de hijgerige aanwezigheid van SBS6 Nachtrijder, waarop Jos Tolboom jouw programma nog met verve aan verdedigde. Het was hoe dan ook een mooie avond voor de scene, al was het alleen maar omdat Reve op dat moment in de grote zaal stond. Leuke tijden waren het in ieder geval. Groet, Jeff